Lila dukning

För mig är det lila som gäller under hösten.
Den ger ett lugn och värme som lyser upp i höstmörkret.

Jag är ju den som gärna samlar på mig porslin i olika kulörer och former
eftersom jag vill kunna variera mig.
Hittade lila tallrikar härom dagen på en lokal affär här i Skellefteå
som heter Biboköp.
Visst skulle jag helst vilja ha Mateustallrikar, men det är lite för mycket
pengar då jag vill ha stor variation.

Tassels är ju en sak som har blivit omåttligt populärt tack vare
Maria Montesami.
I min lila dukning har jag valt att arbeta med tassels lite :)

Så här kan en lila dukning se ut:
(klicka för större bilder)

 

 

 

 

Jag har valt att lägga de lila löparna längs med bordet istället för tvärs över.
Har använt mig av muffinsformar av silikon som ljuslyktor.
Sist då men inte minst -tassels som servettringar. Finns ju mindre tassels att köpa, men
det här var vad jag hade hemma och jag ville ha dom som blickfång i denna dukning.
Är nöjd med min lila dukning, så den kommer jag att använda mig av fler gånger (redan till helgen)

Löparna,muffinsformarna och silver vaserna är inhandlade på innerum.se
Lila glasen från Indiska
Vinglas och silverskålar från IKEA
Tassels från Ellos

Så här kan alltså en lila dukning se ut!


Kommentarer
Postat av: pysseliten

åhh så fint med lila .Smart med dukarna det snor jag :))) Så fint du har fått ihop det vart sugen på lila .Ska till Ikea idag en sväng det kan ju bli att något kommer med hem :) Ha en bra dag .

2011-11-02 @ 07:35:29
URL: http://pysseliten.blogg,se
Postat av: pysseliten

låna en bild av dig idag hoppas det var okej länka till dig :) Kram

2011-11-02 @ 08:36:21
URL: http://pysseliten
Postat av: Ulrika

Väldigt snyggt och stilfullt!

Hur ska man egentligen tänka när det gäller dukningar? Har du några tips och ideer kring detta?

Jag kör alltid fast och så blir det som ingenting av det..

Tacksam för ett inlägg kanske om detta :)

2011-11-03 @ 08:16:20
Postat av: Anita

Jättesnyggt! Vill också få lite tips om hur man ska tänka när det gäller dukningar. Har du företag? Kan man anlita dig som konsult typ?

2011-11-07 @ 11:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0