En vit jul

För mig är julen en tid med familjen där traditioner följs och skapas.
En vit jul kommer för mig alltid att betyda att det är alkoholfritt, det är
barnens tid och jag anser att då kan alkoholen stanna kvar i hyllorna på systembolaget.

Granen är för mig ett måste när jag firar jul, den ger den rätta julkänslan
-vacker, mysig och förväntansfull med alla klappar under.

Har nu i några år funderat på en vit julgran och nu i år tror jag det blir verklighet.
Jag är lite av en pedant när det gäller julgranar -den ska vara snygg och passa in i rummet
där den ska stå.


RUSTA´s granar tycker jag ser helt okej ut och har helt rätt pris dessutom.

Ljusslinga är lite klurigare dock, har alltid haft en ledslinga men den är grön..
Hittade en på RUSTA som jag tror kan duga annars får jag leta vidare. Vill
inte lämna det åt slumpen



På Åhlens hittade jag lite kuliga julgransprydnader

  



Kan ju kanske inte ha helt vitt i granen och silver är ju sjukt snyggt
till vitt. Lite dyra kanske dom här var..

Det var länge sedan jag använde mig av vanligt glitter, jag har
pärlband och glitter man strör ut över granen, typ änglahår.
Hittar tyvärr ingen bild på detta.

Röd är en färg som jag tror att jag också kommer att använda mig av
i granen. Bara i julgranskulor,stjärnor och hjärtan dock.
Ogillar rött glitter!



Det som stör mig sjukt mycket är att alla röda julgransdekorationer har
guldfästen..ja, så noga är jag ;)

En ny grej i vår julgran i år blir röda och kanske silvriga tassels :)





Alla bilder lånade från Google


Kommentarer
Postat av: mamma

Nämen du som är för traditioner...skor handväskor som julprydnader????

Annars ok, men då kan vi inte sjunga "granen står så grön och grann i stugan... :)

2011-11-14 @ 21:47:02
Postat av: Anita

Vad kul med lite annorlunda gran och dekorationer:)

Ska bli kul att få se bilder på detta, då jag anar att det dyker upp. Hoppas också :)

2011-11-15 @ 19:14:10
Postat av: Anonym

Vad kul med tassels i granen! Var hittar man att köpa sådana?

Snygg blogg förresten! :)

2011-11-16 @ 09:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0