Adventsdukning

Då är adventen här och julförberedelserna är i full gång.
En tanke som jag haft ganska länge är att använda mig av
wellpapp i en dukning.
Så nu 1:a advent provade jag det.

Temat är vitt och wellpapp i denna adventsdukning:
(klicka för större bilder)

  
 
 

  

 

  

 

Har alltså använt mig av wellpapp till bordstabletter, servettringar,
krukor och adventssiffror i denna adventsdukning.
Billigt och ett lättarbetat material.
Som bordsdekorationer har jag använt mig av diverse
julkulor, julstjärnor och självklart blockljus med siffror på.

På en av bilderna ser ni att jag har en adventsgran istället för kakfatet
med julkulor -inte fel med annan ljuskälla än ljus i en dukning.
Det är bara att prova sig fram och se vad man trivs med och vad som passar!

Snart är det 2:a advent och då kommer det en ny adventsdukning.

Som ni ser så har jag en juldesign på bloggen och det är Peter Holm
som hjälpt mig med detta. Han finns även på Facebook



Kommentarer
Postat av: Anita

Oj så snyggt! Kan inte gilla eftersom jag inte har facebook -men gillar ändå!

2011-11-29 @ 19:22:31
Postat av: Anonym

Så smart med wellpapp och snyggt.

Vad tycker du man ska tänka pånär det gäller dukningar? Kom gärna med tips :)

Nyfiken på hur andra advents dukningen kommer att se ut :)

2011-11-30 @ 08:32:06
Postat av: Design & Stuff

Sv: Tack Siri, jag uppdaterar flera gånger om dagen så d bara o hålla utkik efter mer :)

2011-12-01 @ 09:39:31
URL: http://designnstuff.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Tjusigt

2011-12-01 @ 17:04:43
URL: http://www.blogg.passagen.se/etiop

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0