Duka med noter

Jag älskar som ni säkert har förstått att duka.
Varje år har min kör en sommarfest, även detta år var jag med i festkomitte´n och
jag gick igång på temat musik:
Notdukning!

Jag har alltså använt mig av våra gamla noter och fantasin fick flöd ;)

Här kommer lite bilder:

 

 

 

 

 

Bordstabletterna har jag tejpat ihop två noter.
Krukorna är aluminiumburkar som jag har tagit vanligt A4papper och rullat runt -bara för att
få färg på vasen, sedan klippte jag ut en bit från en not  och
satte dit. Som "blommor" i vasen rullade jag ihop några noter.
Servettringarna var ganska mycket klipp med, här använde jag en
toarulle som mall (kanske lite stor)
Som ljusfat skar jag ut lämplig storlek från en spegel sedan blästrade jag
kanterna lite -bara för att få en lite finare kant.

Blev faktiskt ganska bra!

Välkomstdrink:
1/3 Vitt vin -i detta fall 3 apor
2/3 fruktsoda
Limeskivor

Nu ska jag ut i värmen och måla krukor!


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Detta gillade jag skarpt! KRAM

2011-06-07 @ 19:37:02
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0