Fransk dukning

I mitt förra inlägg skrev jag kort om överraskningsdukningen jag planerat
till min systers ära -hon älskar nämligen Frankrike! Så det blev ett
ganska självklart tema nämligen Fransk dukning :)

Har sprungit som en tok på loppis hela sommaren för att få tag i ljusstakar
och dylikt. Plötsligt händer det -där stod dom -ljusstakar i lättbetong - perfekt till det
franska temat!

 

 

 

 

 

Då vi inte rymdes vid ett bord så fick det bli lite olika när det gällde ljusstakarna.
Vid det andra bordet så valde jag silverljusstakar, lite oputsade för att få
fram den franska lantstilen.
I övrigt använde jag mig av zink och glasvaser.

  

 

 

 



Jag är nöjd, min syster blev nöjd och det är ju huvudsaken!
Fransk dukning i min tolkning helt enkelt :)

Så här gjorde jag tallriksunderläggen
( utan min svåger-to be, hade det inte gått då jag
inte kunde få tag i franska nyhetstidningar här i Skellefteå)

 

Jag tog ett fat (ljusfat,tallriksunderlägg) och penslade på med
tapetklister, la sedan på ett lager med tidningspapper, penslade på med
mera tapetklister och mera tidningspapper.
Toatalt gjorde jag tre varv med papper. Detta är ju helt en
smaksak hur tjockt man vill ha. För mig var det mer fråga om att det skulle räcka..
Låt torka ca 5-7 timmar.
Ju glattare yta på det man använder som mall -dessto bättre!


Kommentarer
Postat av: Anita

Ojoj så snyggt! Det måste ha tagit tid att fixa. Du borde slå dig in på det här med dukning :)

Din syster måste ha blivit jätteglad och nöjd!

2011-08-17 @ 12:56:56
Postat av: Frida

Vad fint det blev!! Så genomtänkt, och omtänksamt. Din syster måste ha blivit jätteglad! Om jag som läsare skulle önska något så är det bara lite större bilder, så att man ser detaljerna ännu bättre.



Keep up the good work!

2011-08-17 @ 13:12:38
URL: http://www.trendenser.se
Postat av: pysseliten

verkligen fint så kul :) visst är det bra att samla på sig massor . Jag måste på loppis på lördag har misssat alla sommar loppisar . Och hoppas på att något dyker upp :)

2011-08-17 @ 16:27:10
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Supersnyggt, gillade verkligen ljusstakarna och dian uderlägg, så läckert!!! KRAMIS

2011-08-17 @ 18:42:01
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0