Hemmakontor

Med många datorer, jobb hemifrån och ett rum över så
var det bara att sätta igång med att fixa kontor/gästrum.

Som vanligt en budgetrenovering, snabbt och enkelt är min melodi ;)
Målade vitt på väggarna och bytte golv då det vi hade köptes alldeles för
billigt och tålde ingenting.

Vi kallar det på skämt ibland för IKEArummet då alla möblerna
är inhandlade just från IKEA..

 

   

 

  

Skulle egentligen vilja prova på en mer gäll accentfärg såsom orange
men när jag väl hade bestämt mig för det så hittade jag inget i den färgen
-så det här får duga tills vidare!

Krukgubbarna -som jag bara älskar -finns att köpa på innerum 
Dom är så charmiga, dessutom så finns det så många användningsområden till dom.
Här har jag gem, gummiband, pennor i dom.

Väggbokstäverna hittade jag på Ellos, tog ett tag innan jag visste var jag skulle
ha dom. Men när jag väl var klar med detta rummet så fann dom sin plats :)

Har även satt upp runda bordstabletter och glasunderlägg i filt på väggen vid sängen.
Tycker det är en enkel och snygg dekoration.
Dom är dessutom perfekta att ha som anslagstavla, då post-it lappar fastnar
superbra på dom ;)
Även dom inköpta på innerum

Skrivbordet är två Vika amon från IKEA som vi fick kapa till lite för att det skulle
rymmas mellan vägg och garderob.
Funderar på nya kontorsstolar som jag vill göra i Pysselitens tappning -vi får se vad
som kan hittas på ;)

Golvet är inhandlat på RUSTA och vi är sjukt nöjda med det. Hur snyggt som helst!




Kommentarer
Postat av: Maria

Vad fint!! :) Funderar på att ha nån visning snart!! hur ser det ut för dig?? Kram på dig!!

2011-04-03 @ 10:26:49
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Sjovillan Susanne

"IKEA" rummet blev ju jättefint :)

Använder Microsoft Photo premium 10.

2011-04-03 @ 12:10:00
URL: http://sjovillan.blogg.se/
Postat av: Anita

Vilket stilrent arbetsrum! Ikea har bra grejer :)

2011-04-05 @ 13:47:06
Postat av: pysseliten

så fint :) Det behöver inte bli dyrt när man ska göra om med bara lite färg och saker går det att fixa billigt och fint .Fint med dom runda på väggen .

Verkligen jätte fint KUL :)

2011-04-09 @ 08:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0