Projekt TV-bänk

Som jag skrivit lite om tidigare så har jag fixat en egen vägghängd tvbänk.

Köpte två fläktskåp på IKEA som jag har målat svarta(dörrarna var svarta och följde med) på
sidor,under och uppe på.
Köpte sedan en ekskiva för att bryta mot allt svart (tv:n är också svart),ek har vi som
fönsterbrädor,hylla och köksbord.
Så då tar jag igen det i tvbänken också.

Det mest kluriga var att få plats med alla sladdar bakom och att kunna gömma undan dom.
Men efter mycket trix och fix så blev det exakt som jag(skriver jag då det är jag som kommer med
ideérna,som min sambo för övrigt tycker är riktigt bra)
ville att det skulle bli.

Detta är en förebild:



Så här ser det alltså ut nu:



  

  


Lite svårt att förklara hur jag gjort men här kommer några bilder som visar på
ett ungefär


 Satte fast skivor baki skåpen för att få distansen,mitt på baktill så
är det ett mellanrum för att få ner alla kablarna.
Gjorde hål i bakskivan för att få in kablarna som ska sitta i
dvd:n och förstärkaren.

Högtalarkablarna ville vi ju inte heller ha synliga så vi borrade hål i väggen bakom
själva högtalaren och sedan nertill bakom listen.
Enkelt och smidigt för att slippa se dessa fula kablar.

 

Som sagt trixigt men enkel och billig lösning!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Oj vad du "pysslar":) det blev ju bra.

Kram Susanne

2010-03-22 @ 19:20:35
URL: http://sjovillan.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

Fiffigt :) Och snyggt med vägghängd .

2010-03-23 @ 08:23:59
Postat av: Anita

Jättesnyggt!! Vad smart att använda fläktskåp-verkligen! Blir så imponerad av din kreativitet :)

2010-03-23 @ 08:54:54
Postat av: Anna-Karin

Var ett tag sen jag var inne här och jag ser det har hänt en hel del!

Du är otroligt duktig och en sann inspirationskälla!

Jättesnyggt!

2010-03-23 @ 10:13:30
Postat av: Margaretha

Snyggt - duktigt av er.

2010-03-23 @ 15:27:28
Postat av: Mari

Snyggt och praktiskt!



Ikeas faktum är kanon till mycket. Mina ungar har såna TV-bänkar fast de står på golvet. Perfekt mått osv....Själv har jag använder öveskåpen till sideboard.



Ha en bra dag!

2010-03-26 @ 09:16:44
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Smart och snyggt!!!



Nice!!



GLAD PÅSK



Maliin

ps kom in och tävla hos mig

2010-03-31 @ 09:38:59
URL: http://www.qreate.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0