Duka Kungligt

Dagen till ära ville jag bara inspirera med riktig guldkant på dukningen.
Har suttit och tittat lite på tv nu på morgonen om allt
kring Victoria och Daniels bröllop.
Jag är mest nyfiken på hennes klänning men otroligt nyfiken
på dukningen och dekorationerna.

Duk med geometriskt mönster av Arne Jacobsen, 160 x 160 cm, cirka 1 500 kr, Georg Jensen damask. Glaskaraff, 650 kr, Oscar & Clothilde. Vas Garden av Martti Rytkönen, 3 300 kr, Orrefors. Champagneglas Perfection, 139 kr, vattenglas, 99 kr, båda Holmegaard. Snapsglas Mitt & ditt, 749 kr, Orrefors. Undertallrik Nobel, 999 kr, assiett ur officiella bröllopsserien, 279 kr, båda Rörstrand.  Skål, 269 kr, nk Glas, porslin & kök. Bestick Twist, 16 delar, 1 799 kr, Gense. Linneservett av Arne Jacobsen, ca 130 kr, Georg Jensen damask.


Hittade en minst sagt lyxig dukning på Sköna Hem
Inte något som jag själv skulle ha råd med, men jag tycker det är
otroligt vackert.

Om jag själv skulle få chansen till att duka för mitt eget
bröllop så tror jag det skulle gå i vitt, silver och grönt.
Kanske något i denna stilen:


Lite av dessa grejer kan man hitta på myHeart
Få se om den dagen kommer;)

Vill bara säga Grattis till Victoria och Daniel!
Personligen tycker jag detta är stort och historiskt och jag är
glad att vi har kungafamiljen.

(Min syster och hennes sambo kommer att vara med i Storkyrkan under
vigseln och jag är riktigt sotis)


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Maila bilder när tid finns... Njut av sommaren nu! :-)

Kram

2010-06-30 @ 10:54:13
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0