Gammalt blir som nytt

Nu så är det äntligen klart efter 2 veckors hårt slit!
(Nästan ialla fall...lister runt fönster saknas)

För att se förebilder får ni gå in på nedanstående länk
http://www.styleroom.se/users/SiA




Vid köksbordet så har vi tapetserat en likadan fondvägg som vi har
i vardagsrummet. Vi har en öppen planlösning och jag tänkte
att det skulle se enhetligt ut att köra samma.
Detta är vi riktigt nöjda med och det ser genomtänkt och bra ut
när man står i hallen och tittar inåt.

 

Här vid soffan och tv:n så har det varit ganska mörkt mest pga
den svarta soffan. Innan hade jag gjort en lampa i hörnet bakom tv:n som bara
var en bräda med en ljusslinga bakom.
Tog bort den nu och satte upp alla mina ljuslyktor i gjutjärn.
Tyckte det var en kul ide´ med att blanda ihop alla ljuskällorna på ett och samma ställe.
Är supernöjd med detta!
(Tanken är att det kommer att sitta en platt-tv på väggen snart)

 



Ovanför soffan hade jag innan två Chaplintavlor med svart ram.
Ville nu få lite mer färg och hittade detta underbara tyg
på Åhlens. Så jag satte upp det på en frigolitskiva.
Passar perfekt med det lila/plommon-färgade gardinerna och kuddarna.
Sen i sommar när jag har lime så passar det lika bra!
Högtalarkablarna har jag nu äntligen fått gömda inne i väggen :)

 



Var lite tveksam till den gråa färgen först, men nu när allt är uppsatt
på väggarna så känns det riktigt bra.
De svarta detaljerna tar sig så bra mot det gråa.
Det känns som om allt är nytt-tänk vad lite färg kan göra!

Ha nu en riktigt trevlig lördagkväll!






Kommentarer
Postat av: Ingela

Det blev jättefint! Kollade länken och tycker verkligen om din/er smak. Hoppas du visar fler bilder från ditt hem på bloggen.

2010-02-20 @ 22:16:10
Postat av: Sara

Snyggt!

Håller med om att det svarta atr sig bra mot det gråa.

Har tittat på samma tyg och känner att det blir min nästa investering.

Gillar fjädrarna också-och ljuslyktorna i samlad grupp var väldigt snyggt!

Bra jobbat!!

2010-02-20 @ 22:28:23
Postat av: Anita

Trillade in här av en slump! Måste säga att jag verkligen gillar det du gjort-kommer att följa din blogg med förväntan.

Tack för inspiration!

Med bästa hälsning Anita

2010-02-20 @ 22:36:28
Postat av: Susanne

Hrj Siri!

Det blev ju bra,fint tyg fastnade för just det tyget när jag va på Åhlens i fredags ;)

2010-02-21 @ 20:38:10
URL: http://sjovillan.blogg.se/
Postat av: Carina - inspirera

Riktigt tjusigt! Kul när det blir så bra...det ligger ju många timmars slit bakom innan man är klar.

Jättefin tygtavla!

Kramen.

2010-02-22 @ 11:02:32
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: SAKER MAN SER

så himla himla fint det blev gumman! Kraaam från mig

Postat av: Lillsnörpa

Det blev riktigt fint! Så kul!

2010-02-23 @ 14:27:29
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Snyggt!!!

2010-02-23 @ 17:32:38
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Margaretha

tefint - vad ni kan och så duktiga ni är.

Kram

Mamma

2010-02-23 @ 21:28:15
URL: http://blogg.passagen.se/etiop

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0