Nyårsdukning

Då är Nyårsafton äntligen här!

Själv låg jag imorse och tänkte tillbaka på 2010 och jag känner mig
väldigt nöjd över detta året.
3 nya tillskott till familjen, svåger, svägerska och sambons barnbarn
- det är KÄRLEK!
Jag har fått jobb -äntligen!

Morgonen har spenderats till att duka upp för kvällens middag, i och för sig
så har dukningen planerats lite längre än så.. ;)

 



 

 

 

Svart och silver är för mig en självklarhet i min Nyårsdukning.
I år har jag använt mig av blomblad som ljusstakar/machetter (såg Ernst K gjorde något liknande)
för att dölja dom så kanske inte så fina ljusstakarna. Limmade på lite glitter
på bladen.
Bokstäver får agera som placeringskort. Dom har jag målat silver och även där limmat
på glitter.
Servettringar gjorde jag enkelt av piprensare.
Silvervaserna är köpta på innerum.se i dom har jag bara stoppat i
svarta bambupinnar i lite olika höjder.
Band även fast rosetter på stolsryggarna, hde tyvärr inte så det räckte till
alla stolarna, men det tycker jag inte gör så mycket.




Tackar för alla era fina kommentarer som jag fått under året!
Vill önska er alla ett Gott Slut och Ett Gott Nytt År!


Kommentarer
Postat av: Anita

WOW! Jättesnyggt! Man hinner kanske springa in på en blomsteraffär :)

Gott slut och Gott nytt år önskar jag dig!

P.s Ser fram emot ett nytt år fullt med inspiration från dig D.s

2010-12-31 @ 13:21:08
Postat av: Carina - inspirera

Vacker dukning - du är så duktig!

Ett gott nytt 2011 med en massa roligheter runt knuten önskar jag dig och din familj!

Kramen.

2011-01-01 @ 19:34:55
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: pysseliten

den lila tavlan sitter hos sonen nu :) härlig duking du har gjort till nyår så mycket fina tips så :9

2011-01-03 @ 12:52:12
Postat av: Margaretha Almqvist

som vanligt - Fint!

2011-01-03 @ 13:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0