Svartvit dukning

Helgen är här och det är ju då man kanske lägger ner lite extra tid på både
matlagning och dukning.
Jag kan personligen börja duka redan på morgonen, bara för att kanske hinna med att ändra
eller att köpa till något :)

Oftast använder jag mig dock av sådant jag har hemma, i alla fall om det
bara är vi i familjen som ska njuta vid bordet.

Nu har jag gjort en dukning i svart och vitt. Mesta av porslinet är från
IKEA. Skulle behöva komplettera lite men jag har ju inte turen att ha
IKEA så nära mig..

Svartvit dukning:
(klicka på bilden för större)

 

 

 

 

  



Har använt mig av en Dymo när jag gjort bordsplaceringen, enkelt och lite annorlunda.
Man kan ju göra servettringar av själva etiketten också, men jag hade inte så mycket kvar..
Ett personligt ljus på varje tallrik tycker jag är inbjudande och mysigt.
Har använt mig av enkla tårtpapper som ljusunderlägg, man får bara se till att ha koll
så det inte brinner ner ;)

Så kan en svartvit dukning se ut hemma hos mig!


Kommentarer
Postat av: Birgitta Wedin

Mycket snyggt. Älskar svart vitt.

2011-10-21 @ 17:51:47
Postat av: pysseliten

åhh fint !!jag köpte svarta saker till sonen igår på gekås som ska flytta nästa helg ,Kankse skulle provduka med det i kväll hemma :)

2011-10-22 @ 08:28:21
Postat av: Siri

Tackar! Ja, den dukningen vill jag se :) Ska snart lägga ut en dukning till :)

2011-10-22 @ 11:12:50
URL: http://inredmera.blogg.se/
Postat av: Jessika

Vad kul med massa läckra dukningstips :) //Jessika

2011-11-03 @ 21:12:49
URL: http://inredautredamedmera.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0