Ernst Kirchsteiger´s Gårdshus

Ernst Kirchsteiger har lyckats igen!

I höst lanserar Ernst Kirchsteiger Gårdshuset i samarbete med maxit Sverige.
Gårdshuset är ett stenhus med friggebodsmått och massor av ljus och rymd.


Inspiration till exteriören har Ernst hämtat från gårdshusen i Stockholms innerstad, från Österlen och den toskanska landsbygden. Och så har detta kombinerats med ett stänk av nyfunkis. Resultatet är ett litet hus på femton kvadratmeter som passar i vilken trädgård som helst.


Gårdshuset är tänkt att vara ett rustikt hus med massor av möjligheter. Det byggs av ett lätthanterligt material, patenterade byggblock med not och spont som fogas samman utan bruk. När väggarna monterats, återstår bara att putsa utsidan och insidan. Det är en byggprocess med få arbetsmoment och få ingående material.










Foto: Christer Pöhner


Kommentarer
Postat av: Be Inspired -Inreding och design

Hej vännen!! ACK =) håller på och pular lite med designen hiihii. Lamoprna ska funka direkt. Har du slagit på dem, finns ju en on/off-knapp under själva lampan typ :) Min sambo visade mig den, jag visste inte haha, trodde inte heller dem funka först :)Men sen så... alla har funkat direkt. Men blir starkare efter en dag i ljuset =)



Kraaaaaaaaaaaaaaaam sofie

2009-08-09 @ 23:04:39
URL: http://decoratemebaby.blogg.se/
Postat av: Be Inspired -Inreding och design

VAAAAAAAA!! 10-12 dygn???? Låter otroligt! Jag har köpt alla mina 12st på jysk på rea för 10kr st =) och dom har alla funkat direkt =)



Lycka till i veckan inför dotterns konfirmation =)

kraaaaaaaaaaaaaam

2009-08-09 @ 23:33:18
URL: http://decoratemebaby.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag köpt dom på järnaffären=) Den ligger bortanför OK förut hette affären Martinssons men jag vet inte om den förtfarande heter så. Dom har massor med fina grejer även Plut produkter=)

2009-08-10 @ 08:24:42
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: jenny

Den där utegrillen skulle man ju inte tacka nej till:-)



Svar: "tjuvlåna" på du:-)

2009-08-10 @ 12:30:56
URL: http://jennyshus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0